Nina Ainz | The Creative Reception of Short Fiction | Anglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries |
Mirijam Beier | Die ‚Operisti‘ im 18. Jahrhundert: Biografie, künstlerisches Profil und Karrierestrategien der Sängerin Marianne Pirker (ca. 1717–1782) | Musik- u. Tanzwissenschaft |
Julius Burghardt | Slow Religion: Zur Rolle von Religion als Gegentrend zu Stress und Reizüberflutung in der gegenwärtigen Konsumkultur | Systematische Theologie und Zentrum Interkulturell & Studium der Religionen / Religious Studies |
Regina Genée | Stagings of Evil in Music Theatre and Dance Works (Arbeitsgebiet) | Musik- u. Tanzwissenschaft |
Julia Grafenberger | (De-)Constructing Humanity – Characters in Cyberpunk | Anglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries |
Veronika Hudetz | From Text to Bodies: Incorporation and Embodiment of the Script in British and Irish Fringe Theatre | Anglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries |
Eva Kiesel | Performative Approaches to the Museum | Anglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries |
Eva-Maria Kubin | Performing Reproductive Rights | Anglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries |
Ursula Mayerl-Fellner | The Translation and Adaptation of William Shakespeare’s A Midsummer Night’s Dream: Aesthetics, Music, Comic Relief and Their Production and Performance History | Anglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries |
Eva Nedwed | English Amateur Theatre Practice in Austri | Anglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries |
Gislene Rodriguez | The effects of religious practices on well-being: an investigation into the benefits of rituals and possible secular use | Systematische Theologie und Zentrum Interkulturell & Studium der Religionen / Religious Studies |
Michael Sowa | Changing Cultural Infrastructures: Classical Music Entrepreneurship in the Era of Capitalism | Anglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries |
Johanna Steiner | Adapting Victorian Classics: Braddon, Collins, Dickens, and Eliot on the Melodramatic Stage | Anglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries |
ABGESCHLOSSEN | | |
Paul Fagan | Spectacles of Blindness and Insight: ‚The Great Hoax‘ from Swift to Beckett | Anglistik und Amerikanistik |
Caterina Pan | Popular Theatre in Early Modern England, Germany and Italy (1570-1640): A Study in Intercultural Theatricality | Anglistik und Amerikanistik |
Elisabeth Skardarasy | Formen intellektueller und künstlerischer Aneignung bei Elias Canetti. Untersuchungen zu seiner Konzeption von ‚Macht‘ | Germanistik |