AKTUELLES
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Why do ambiguities in a story bother some people and not others?
How do such individual differences affect attitudes toward the brands featured in story ads?
Matthias Glaser of University of Salzburg and his co-authors Hans Baumgartner of Penn State University and Yung Kyun Choi of Dongguk University investigated the underlying psychological processes.
Narrative ads tell stories to communicate with consumers; the persuasive power of narrative ads depends on whether they succeed in transporting viewers into their story world. Previous research has shown that subjective comprehension promotes transportation, which in turn improves brand attitudes, and that a strong link between the product and the story enhances subjective comprehension. We test this extended transportation-imagery model in two studies conducted in a Western European and an East Asian country and provide evidence for its (cross-cultural) generalizability. We also propose that individual differences in need for closure (people’s tolerance for ambiguity and desire for definitive answers) moderate the relationship between subjective comprehension and transportation and, as a result, influence the extent to which a strong product-story link increases product attitudes via subjective comprehension and transportation. Support for the predicted moderator effect is obtained primarily in the Western European country.
Click the link below to view a video summary of this research.
In English: https://youtu.be/mYiHkidYPxA
In German: https://youtu.be/C5c-cG1kjF4
In French: https://youtu.be/qkHA7sZuGBsLink to article: https://www.journals.uchicago.edu/doi/epdf/10.1086/727833
(Image credit: AI generated image using Midjourney by Matthias Glaser)
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Video – Antrittsvorlesung – Prof.in Vallaster
Unternehmen und Konsument*innen im Fokus der Kreislaufwirtschaft: It takes „Two to Tango“
Am 14.03.2024 fand um 18.00 Uhr in der Bibliotheksaula die Antrittsvorlesung von Univ.-Prof.in Christine Vallaster mit dem Titel Unternehmen und Konsument*innen im Fokus der Kreislaufwirtschaft: It takes „Two to Tango“ statt. Ein Video der Antrittsvorlesung wurde von Mag. Karl Rothauer für UniTV, dem Salzburger Unifernsehen, erstellt und ist unter UniTV_Antittsvorlesung_Vallaster abrufbar.
(Bildnachweis: iStock.com/Anastasiia Iakusheva)
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Zero Waste – führt uns die Kreislaufwirtschaft in
eine grünere Welt und wenn ja, wie?Vortrag zum Thema Kreislaufwirtschaft in der Biosphärenregion BGL
Am 29. Februar 2024 hielt Cornelia Huis, Doktorandin von Frau Prof. Vallaster, einen Vortrag in der Verwaltungsstelle der Biosphärenregion BGL. Vor etwa 15 Mitarbeiter*innen widmete sie sich dem Thema „Zero Waste – führt uns die Kreislaufwirtschaft in eine grünere Welt und wenn ja, wie?“.
Der Fokus des Vortrags lag auf der Bedeutung von nachhaltigem Konsum und der effizienten Nutzung von Ressourcen. Mithilfe konkreter Beispiele von Unternehmen, die auf Kreislaufwirtschaft setzen, wurden die Chancen und Herausforderungen dieses nachhaltigen Ansatzes vermittelt.
Die Veranstaltung bot eine Plattform für anregende Diskussionen, in denen etwaige Erfahrungen, Gedanken und Ideen zu den Möglichkeiten, die eine Kreislaufwirtschaft bietet, ausgetauscht wurden. Besonders intensiv wurden Fragen zur praktischen Umsetzung und den potenziellen Vorteilen dieses Ansatzes erörtert.
Nähere Details zum Vortrag finden Sie hier!
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Bildnachweis: Pixabay_anncapictures